Spørsmål og svar

Hvordan gir jeg bort panten?

For å gi bort pant må du først registrere deg som giver. 48 timer før innsamling vil du motta SMS med link. Følg denne linken og bekreft om du ønsker at foreningen skal hente pant hos deg.

Hva med utenlandsk pant?

Vi kan ta imot enkelte enheter hvis det er blandet med vanlig pant. Vi og våre medlemsforeninger som henter pant får ikke betalt for utenlandsk pant så vi prøver å unngå det.

Hva er så bra med digital pantedugnad?

Vi tilbyr et panteabonnement med jevnlige innsamlinger. Alle registrerte givere i Hentepant mottar varsel på SMS i forkant av hver innsamling, og i denne meldingen skal de svare på om de har pant de vil gi bort. De som henter panten får så et skattekart som viser hvor panten skal hentes fra. Digital pantedugnad betyr at foreningene slipper jobben med flyers, kjøring på måfå og stresset ved panteautomaten. Vi fikser alt dette!

Hvem kan registrere seg som hentere?
Hentepant er en løsning beregnet for foreninger, organisasjoner, skoleklasser og tilsvarende grupper.
Kan jeg velge selv hvem som skal få panten?

Ja! Vi ser på oss selv som en lokal grasrotandel hvor du som gir bort panten din kan selv velge hvem som skal ha den.

Kan jeg bytte hvem jeg gir pant til?

Ja, absolutt. Du kan til enhver tid velge deg en ny forening du ønsker å gi bort panten til.

Hvor mye får foreningen av panten min?

Foreningen du velger å gi bort panten din til får 70 prosent av alt. Staten får 6% merverdiavgift av totalen og Hentepant får 24%. Dette er hvis foreningen henter panten selv med våre digitale løsninger. Vi har også andre løsninger for foreninger som kun ønsker å verve givere.

Hentepant, 9007 Tromsø